Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HJÄLP! En oväntad killing upptäcktes för 2 timmar sedan  (läst 7266 gånger)

susanne78

• Det finns en anledning till allt!!
    • Medelpad
    • carolinehulinder.blogg.se
SV: HJÄLP! En oväntad killing upptäcktes för 2 timmar sedan
« Svar #20 skrivet: 15 feb-12 kl 22:24 »
Nu har jag kollat. Den 21:a September hämtade vi Getterna i min Passat combi ;) I Bagaget, från Östersund (20 mil). Jag och mina 3 förväntansfulla flickor. Hahaha!! Se hur det gick!!
Stämmer tiden då? Kan den andra ha blivit dräktig senare och killa om någon dag??
Jag bor 20 m från älven Ljungan. Tillsammans med min man och våra 3 underbara döttrar.
Vi delar alla ett starkt djurintresse! På gården finns hästar, hundar, katter, kaniner och höns! :) Butikschef (På butiken Zizzi) som älskar jakt, fiske och naturen i sin storhet!!

susanne78

• Medelpad
« Svar #21 skrivet: 15 feb-12 kl 22:57 »
Nu har jag kollat. Den 21:a September hämtade vi Getterna i min Passat combi ;) I Bagaget, från Östersund (20 mil). Jag och mina 3 förväntansfulla flickor. Hahaha!! Se hur det gick!!
Stämmer tiden då? Kan den andra ha blivit dräktig senare och killa om någon dag??
Om 8 dagar måste väntan vara över. Då är det 155 dagar sedan dom hämtades =)
Jag bor 20 m från älven Ljungan. Tillsammans med min man och våra 3 underbara döttrar.
Vi delar alla ett starkt djurintresse! På gården finns hästar, hundar, katter, kaniner och höns! :) Butikschef (På butiken Zizzi) som älskar jakt, fiske och naturen i sin storhet!!

Sussilo

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 16 feb-12 kl 07:07 »
Aha, där har vi förklaringen :)! Eftersom man inte vet datum för betäckningen skulle jag räkna från den 21 sept.  De brunstar inte alltid samtidigt, så den andra geten har mycket riktigt tid på sig att lura oss om hon tog sista chansen till en dejt med bocken ;). Jag brukar räkna 150 dagar + - 1 vecka. Vad spännande det här är då!

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
« Svar #23 skrivet: 16 feb-12 kl 07:13 »
Getter kan vara luriga, speciellt lite äldre getter kan dröja ett tag innan de "släpper till". Så jag skulle inte bli förvånad om du får vänta en månad till eller två på att den andra ska killa :) Men den kan ju likaväl få imorgon... Ser du om juvret börjat växa till?
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

Sussilo

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 16 feb-12 kl 16:43 »
Så jag skulle inte bli förvånad om du får vänta en månad till eller två på att den andra ska killa :)

Men det skulle väl ändå bli ett riktigt lureri ;D? Den sista chansen för betäckning var den 21 sept. Därefter har det inte funnits någon bock hos getterna - om jag fattat rätt? 

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #25 skrivet: 17 feb-12 kl 17:28 »
Jag brukar räkna 150 dagar + - 1 vecka.
Och jag brukar räkna 148 dagar +/- 5 dagar.  Ganska lika, alltså.

Vad spännande det här är då!
Ja, verkligen!  :P

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

susanne78

• Medelpad
« Svar #26 skrivet: 09 mar-12 kl 07:48 »
Nu kan jag bara meddela er alla, som engagerat er i detta ämne. EN killing blev det. Den andra geten killade aldrig. Och Ungen som kom ut mår så super bra =) Hoppar och skuttar omkring. Synd bara att den inte fick en kompis... =(
Tack allihop för erat stöd <3
Ni hjälpte mig verkligen!!!!!! Och TACK för denna underbara sida på nätet <3 <3 =)))
Mvh/Carro

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #27 skrivet: 10 mar-12 kl 11:17 »
Ååååk-ej, då hoppas vi på ett par bilder!  :D

(Jag tänker ju ständigt på nästa års getalmanacka ...  ;) )
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

108 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser