Vad gjorde jag för fel? Tips??

Beställde hem mina värmetak(från högberga) som skulle användas till 60vaktelkycklingarna, två stycken 40*50, ställde in dem på max och satte dem 3 & 5cm över marken. Placerade taken en i var ända i en pallkrage. Vatten och mat i mitten så kycklingarna behöver bara gå ut från värmetaken för att äta/dricka men 1/3 av kycklingarna dog inom 24h

De bor inne i källaren runt +15grader inne/dragfritt.
Hade köpt in dem från annat håll, de var från några dagar gamla till 4-5veckor(de äldsta bra fjädrade så de sorterade jag ut till en egen hage inne i källareno de klarade sig bättre). Det var främst de mellanstora (ca 2-3veckor gamla som dog). Lätt förvirrad vad som gick snett? Blev det en "köld-chok" för dem från att bo i ett pannrum med värmelampa att de inte klarade av växla till värmetak? Men varför dog då inte de mista först?...
Hur bör jag undvika massdöden med mina värmetak om jag kläcker fram egna vaktelkycklingar? bättre "bebis-bur"(tätare än två pallkragar på varandra)? mindre yta? (de hade dött även under värmetaken!?
Ska lägga ner en termometer för att se var de hamnar, runt 37grader vill man ha med värmelampa och bör vara samma under värmetak?