Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  undvika skottbildning  (läst 1295 gånger)

brekille

• Skåne
undvika skottbildning
« skrivet: 22 okt-06 kl 19:20 »
Hej!
Jag har för mig att jag en gång i tiden fick ett tips på hur man på ett miljömässigt ok sätt tog död på stubbar. Är det någon som vet ett sätt. Man skulle borra hål och hälla i nåt. Fast vad minns jag inte.
Tacksam om någon vill ge mig tips, Carolina

gimskogen

• gimskogen.se
Re:undvika skottbildning
« Svar #1 skrivet: 24 okt-06 kl 23:33 »
Det är även bra att barka stubben , vi brukar såga med motersågen ett kryss i stubbe och trasa sönder den lite och då även barka den så att den torkar ur... och dör...

Annars är mina rödkullor ochoch fjällkor samt  fåren suveräna... på att äta sly.. men de gillar ju inte all sorts sly... al och björk är nog det som de brukar rata...

Men det du tänker på är nog ekopluggen....
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Dela detta:

* Inloggade just nu

127 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser