Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hängig höna med blodig diaree!  (läst 1688 gånger)

hönipöni

• Skåne
Hängig höna med blodig diaree!
« skrivet: 07 mar-12 kl 17:02 »
Har en Brahma höna som inte är året ::), men sedan ett par dagar har hon varit lite hängig men ändå varit ute med de andra... Diaree sedan 2-3 dagar me nu på eftermiddagen såg jag att det var blod i rumpan på henne :(.
Tycker hon är allmänt slö och hon sätter sig på lägre pinnar än vad hon gör annars. Jag har gett vitaminer och de går lösa på gården under dagarna. Vad är fel?  :'(

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Hängig höna med blodig diaree!
« Svar #1 skrivet: 08 mar-12 kl 11:46 »
Blod i rumpan?
Blöder hon från kloaken eller är det blod i bajset? Har du sett om hon har mask?
Ser hon ut som en pingvin i kroppshållningen?
Nått annat du sett på henne?

Du kan ge Esbetre/Baycox mot Coccidios om det skulle vara det, skadar ju inte i alla fall.
Ha henne inte med de andra, skulle det vara smittsamt så smittas de andra om man har otur.
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

hönipöni

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 08 mar-12 kl 13:08 »
Var får jag tag på den medicinen?  ::)

ciaston

• Dalarna
    • http://hem.passagen.se/mamovers/
« Svar #3 skrivet: 08 mar-12 kl 13:49 »
Coccidios , isolera och ge kol ( eldar med ved, så jag mosade kolbitar)  och proviva.
Jag hade kanske en´´ lindrig´´ coccidios , men mina blev friska av detta.
Mina satt i en bur och jag bytte tidningspapper hela tiden.
Lycka till
5 barns mamma på landet, som föder upp mini shettis och har ett gäng dv. kochin i olika färger  + 3 hedemora .
Har en kinesiska nakenhund och en chihuahua.
Hamnar gärna i helvetet för där behöver man bara sitta eldvakt och i himmlen så vet jag att det bara blir en massa tjafs om övertid och dyligt..

Dela detta:

* Inloggade just nu

276 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser