Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Anklycka :-)  (läst 990 gånger)

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
Anklycka :-)
« skrivet: 19 mar-12 kl 09:03 »
Vi skaffade våra mysk ankor på sensommaren i fjol,tonåringar.. så dom började alldrig värpa då... det hade vi inte räknat med heller .. men i dag så låg en i ett av hönsredena så det kanske är på gång iallfall, dom har ett större rede ute.. ett *ankhus* och så finns det ett bås inne som är tänkt för dom större fåglarna...men hon valde alltså hönsrede :-)
Ankorna vi har är natur ruvade så jag hoppas dom kommer lägga sig och ruva så småning om :-) .... kans hända några ägg åker i kläckaren så småning om bara för jag vill ha några Ankapanker att gosa med :-),vill ju inte tjyva av mamman för att gosa :-)
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Anklycka :-)
« Svar #1 skrivet: 19 mar-12 kl 17:33 »
Har du myskankor så behöver du inte oroa dig för att dom inte ska ruva. Det gör dom alltid och dom är som regel väldigt bra på det  ;D Min bästa honas rekordkull var 23 stycken kläckta med 22 överlevande. Ällingarna var med mamma anka ute i trädgården från dag 1  ;D

Att kläcka myskisar i maskin går men kan vara rätt klurigt. Resultatet är som regel väldigt mycket bättre med ägg under ruvande myskmamma.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Ingelavw

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 20 mar-12 kl 10:25 »
Tack!
Gu så spännande!
Då låter vi dom få ruva själva och plockar bara in dom första äggen som mat ägg :-)
Vi har två hönor :-)
Det är myskankor :-)

Anne fra Norge

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 25 mar-12 kl 09:48 »
Det er mulig jeg har misforstått deg, men med to moskus damer og ingen andrik (mann) så blir det ingen andunger. ;D

Ingelavw

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 25 mar-12 kl 12:52 »
 ;)...vi har två honor och en drake,och vi har sett att han vet vad han ska göra för jobb.... så bara ägg läggningen kommer i gånd så kan det nog bli ällingar :-)

Dela detta:

* Inloggade just nu

348 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser