Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur lång tid för dem att vänja sig vid varandra igen?  (läst 648 gånger)

shelale

• Västergötland
Jag kläckte i våras flera kycklingar och gav bort några till mina föräldrar. Nu var tydligen den ena auracanan så mobbad av de andra hönsen hos dem att hon blev uppjagad i ett träd hela tiden. Så jag bestämde mig för att ta hem henne igen så hon får vara med sina andra "syskon". Igår kom hon hem helt mager för hon har antagligen blivit bortjagad från maten. När hon kom hem så gav jag henne mat o vatten och hon fick gå ut i trädgården till de andra hönsen. Hon gick bakom mig hela tiden och de andra hönsen ville väl sätta henne på plats och jaga henne lite. Eftersom jag tycker att det är synd om henne så lät jag dem inte jaga henne för mycket utan avbröt diverse tjuvnyp osv. Hela tiden följer hon efter mig och håller sig så långt borta från de andra hönsen det bara går. Inatt sov hon ute. Under taket till dotterns lekstuga. När tror ni att de kommer att komma överens? Om de ens kommer överens? Stackarn. hon är så fin men så utanför. Kan det vara nåt fel på henne? Därför hon är så "mobbad"?

Dela detta:

* Inloggade just nu

170 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser