Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  FÅRSPILLNING??  (läst 1559 gånger)

mulleberga

• Skåne
FÅRSPILLNING??
« skrivet: 09 apr-12 kl 19:36 »
 ??? Fick en förfrågan idag om fårspillning kan användas som gödning i grönsakslandet?......jag kunde ej svara på detta, finns det någon som kan hjälpa mig med ett svar?  :) :D
Bor på Liljegården med islandshästar, shettlandsponnys, får, höns, hundar och katter

pettson

• Månskensbonde som gärna vill ha mer tid hemma
    • Skåne
    • www.bodilsbod.se
SV: FÅRSPILLNING??
« Svar #1 skrivet: 09 apr-12 kl 19:54 »
Det går alldeles utmärkt! Vi har folk som hämtar fårgödsel från oss till sina trädgårdsland. Resten kör vi ut på betet efter installning på hösten.
Bor i en glänta i skogen med fru, barn, gotlandsfår, leicesterfår, gökfärgade maranhöns, isbar, blommehöns, pärlhöns & katter.
Meningen med livet är inte vad Du gör för Dig själv. Meningen med livet är vad Du gör för andra!

daniel70

• Gotland
SV: FÅRSPILLNING??
« Svar #2 skrivet: 09 apr-12 kl 21:07 »
Jag skapar mina nya potatisland med lammgödslet.
Upphöjda bäddar, fyll fullt med gödsel, på med gräsklipp och vattna sedan några gånger under sommare. Året efter dunderbra jord!

Dela detta:

* Inloggade just nu

170 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser