Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hur länge håller kycklingarna på att ta sig ut????  (läst 2420 gånger)

4-ever

• Skåne
Som sagt, hur länge håller kycklingarna på att ta sig ur äggen?
Har suttit och tittat på samma lilla pyckling sedan kl 8 i morse, den rör sig, piper ibland, men hålet blir inte större.
Har hålslag i 2 till, men där hör jag bara att det piper och äggen gungar ibland.
Har ju förstått att det är fy och nej att hjälpa dem! Men hur länge brukar de hålla på att försöka ta sig ut?
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: hur länge håller kycklingarna på att ta sig ut????
« Svar #1 skrivet: 07 apr-12 kl 13:37 »
Det kan ta över 24 timmar från hålslag tills att kycklingen är ute. Den kommer ut när den är klar. Det är inte ovanligt att dom pillar hål för att andas långt innan blodkärl och annat har tillbakabildats så låt bli att pilla
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

4-ever

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 07 apr-12 kl 13:40 »
Ahhh...då får jag väl lugna mig.
Är bara så rädd att de inte ska "orka" eller inte kunna ta sig ut!
Ska försöka att lugna ner mig då.. actionsport det här att sitta och titta på äggen  :P
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

The Poacher

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 07 apr-12 kl 18:18 »
Kläckning kläckning... ursäkta kapningen men jag har just en klar och 19 på G. Nej, två klar o 18 på G. Nej! Tre klara och 17 på G. Första kom i morse och sista alldeles nyss. Det tar tid och de får jobba. Men för två veckor sedan så hjälpte jag lilla Älvan ut. Min enda vithätta. Inte skäms jag för att jag hjälpt till lite när alla de andra tio var ute sedan lång tid tillbaka.

4-ever

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 07 apr-12 kl 18:27 »
Jag har 2 ute nu  ;D ;D
Och en till som har ett pick i sig...
Men de sista 2 har jag inte ens sett rörelse hos på de senaste timmarna :(
Vi får väl se hur det går!
Spännande... det är ju första gången för oss här  :P

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #5 skrivet: 07 apr-12 kl 18:42 »
Jag har oxå suttit och tittat på ägg idag!!! Sen 8 imorsse så e det bara 2 ute trots att det e massa hål. Kom igen små påskkycklingar!!! :) Men jag kan lugna dig med att det ibland tar 1,5 dag för vissa och utan att de får några men av det. Har själv hjälp svårkläckta och där har det gått hälften av ggn bra hälften så har de ej överlevt. Så det e svårt. :(

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #6 skrivet: 07 apr-12 kl 19:24 »
Jag tror att ni har missuppfattat detta med Påskägg  ;) ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #7 skrivet: 07 apr-12 kl 19:26 »
Nääää!!!  :P

4-ever

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 07 apr-12 kl 21:45 »
Haha. Jag tror det är precis så påskägg ska vara  ;D
Nu har 3 stycken kommit ut!!
Men i de andra är det inga hål ännu...
Får väl se hur det går.
De sista två är köpeägg, men de rörde sig för ett par timmar sedan.
Jag har oxå suttit och tittat på ägg idag!!! Sen 8 imorsse så e det bara 2 ute trots att det e massa hål. Kom igen små påskkycklingar!!! :) Men jag kan lugna dig med att det ibland tar 1,5 dag för vissa och utan att de får några men av det. Har själv hjälp svårkläckta och där har det gått hälften av ggn bra hälften så har de ej överlevt. Så det e svårt. :(
Kul att det är fler än vi som delar detta påsknöje  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

299 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser