Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brahma 4 veckors kycklingar  (läst 1070 gånger)

Yennie

• Halland
Brahma 4 veckors kycklingar
« skrivet: 27 apr-12 kl 12:08 »
Får hem tre stycken Brahma kycklingar på 8 veckor i helgen.

Kan de bo i mitt isolerade (dock ej helt dragfritt), ouppvärmda hönshus eller bör de ha värmelampa eller bo på verandan?

Något annat jag behöver tänka på?  ???
Har bara haft vuxna höns tidigare.

Meija

• Alf
    • Småland
SV: Brahma 4 veckors kycklingar
« Svar #1 skrivet: 29 apr-12 kl 06:45 »
Vid åtta veckor ska de väl klara sej?Om det inte blir alltför många minusgrader.Är själv nybörjare.Men vad jag kan läsa mej till så ska kycklingar hålla värmen själva vid åtta veckor Sedan beror det väl på hur den du får dom har har haft dom?
Man,tonårs dotter hund två katter.Tuppen Lukas Brahma och han har en älsklingshöna Fjortiz blandis svart liten ettrig sak.Tuppen Alf troligen Brahmavit och grå och Ivar Brahma.Plus nu även tre blandis hönor till.Sju kycklingar.Sju ägg på gång.Ett litet gult hus med vita knutar i skogen.Med stor tomt

Dela detta:

* Inloggade just nu

254 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser