Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ankvett  (läst 1485 gånger)

Vägs ände

• Tomtar finns
    • Uppland
Ankvett
« skrivet: 01 maj-12 kl 14:19 »
Så blev vi med ankor iaf! :D Hämtade hem ett rysligt stiligt mysk-ankspar igår och har hyst in dem i gamla hönshuset. När jag skulle gå in till dem imorse bet draken mig i byxbenet. Så en fråga till alla er med erfarenhet av ankor. Hur gör jag för att tala om att det är jag som bestämmer och inte är farlig utan att skrämma dem?
Anatidaephobia-the fictional fear that somewhere, somehow, a duck is watching you

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
SV: Ankvett
« Svar #1 skrivet: 02 maj-12 kl 13:06 »
Bet han aggressivt? Det var inte bara som han skulle tugga lite av nyfikenhet? Mina har aldrig bitit mig, däremot ska ju allt undersökas med näbben.

Vägs ände

• Tomtar finns
    • Uppland
« Svar #2 skrivet: 02 maj-12 kl 17:36 »
Bet han aggressivt? Det var inte bara som han skulle tugga lite av nyfikenhet? Mina har aldrig bitit mig, däremot ska ju allt undersökas med näbben.

Jadu ingen aning. Det är myskisar och dom låter ju som arga ankor i mina öron fast de är glada :-\ Han nöjde sig med att hålla i byxbenet en liten stund (nån sekund) innan han släppte och gick in till sig igen...
Anatidaephobia-the fictional fear that somewhere, somehow, a duck is watching you

Rödskägg

• Småland
« Svar #3 skrivet: 02 maj-12 kl 17:59 »
Vill du garanterat slippa detta "obehag" rekommenderas spandex
"Varje generation skrattar åt gamla moden, men följer rättroget de nya"

Henry David Thoreau

Vägs ände

• Tomtar finns
    • Uppland
« Svar #4 skrivet: 02 maj-12 kl 18:51 »
Vill du garanterat slippa detta "obehag" rekommenderas spandex

Hahahaaaa :D

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #5 skrivet: 02 maj-12 kl 20:55 »
Jadu ingen aning. Det är myskisar och dom låter ju som arga ankor i mina öron fast de är glada :-\ Han nöjde sig med att hålla i byxbenet en liten stund (nån sekund) innan han släppte och gick in till sig igen...
Hoppas han inte menade att vara ovänlig.
Ung myskdrake tuggar byxor (nyfiket):

Dela detta:

* Inloggade just nu

249 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser