Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Väldigt liten kyckling, växer inte?  (läst 2146 gånger)

ElinorE

• Västergötland
Väldigt liten kyckling, växer inte?
« skrivet: 15 maj-12 kl 21:49 »
En utav mina Hedemorakycklingar är yttepytte liten. Ungefär hälften så stor som de andra. "Pelle" har jag kläckt fram själv, den var den enda Hedemoran som kläcktes, har åtta till (obesläktade)Hedemoror som jag köpte som dygnsgamla. Pelle är idag 12 dagar (de andra 11 dagar) och är pigg, äter, dricker och får fjädrar men verkar inte att växa något.  ??? Skillnaderna mellan Pelle och övriga blir bara större och större för varje dag.

Vad kan det vara för fel på Pelle? Eller kan det skilja så mycket på kycklingar av samma ras men olika grupper/linjer?

Om Pelle är en tupp hamnar han i grytan i höst, men om Pelle är en höna, ska man spara en som inte växer normalt?

Kan vara värt att nämna att jag i samma kläck som Pelles kläckte fram 11/12 värpblandisar, och de utvecklas fullt normalt.
Being happy doesn´t mean that everything is perfect...
It just mean you´ve found the right medication.

ElinorE

• Västergötland
SV: Väldigt liten kyckling, växer inte?
« Svar #1 skrivet: 16 maj-12 kl 18:56 »
Pelle avled under natten.  :'(
Being happy doesn´t mean that everything is perfect...
It just mean you´ve found the right medication.

Majasmamma

• Gästrikland
SV: Väldigt liten kyckling, växer inte?
« Svar #2 skrivet: 16 maj-12 kl 19:01 »
Sorry
Vill man så kan man ;P

Dela detta:

* Inloggade just nu

183 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser