Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling som inte kan stå  (läst 772 gånger)

semlan

• Södermanland
Kyckling som inte kan stå
« skrivet: 06 jun-12 kl 20:15 »
Hej!
Häromdagen kläcktes två kycklingar varav jag hittade den ena död och den andra var pigg och pep mycket men kunde inte stå eller gå, det var som att den inte hade någon kraft alls i benen.
Hönsmamman tog väl hand om den men den dog ändå mycket snart.
Nu funderar jag på om det kan vara tecken på inavel. Medan vi har haft den här tuppen har hönsen fått kycklingar en gång förut (egentligen två men första gången var det bara tuppar så de gav vi bort), så de kycklingarna är ju en del av de vuxna hönsen nu.
Hur ofta behöver man byta tupp? Den vi har är ju så förfärligt snäll och trevlig, men om han ska vara kvar är det kanske bäst att inte låta dem ruva då? Det har även kläckts tre andra helt normala kycklingar i förra veckan.
Det hör till saken att jag köpte hönsen och tuppen från samma ställe och tänkte då inte på att fråga hur nära släkt de var.
Jag har skrutthus, skräphög och skrotopel. (Loranga, Mazarin och Dartangang)

Dela detta:

* Inloggade just nu

225 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser