Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hund + fjäderfä!?  (läst 7361 gånger)

Gräsligt grön

• Södermanland
SV: Hund + fjäderfä!?
« Svar #20 skrivet: 07 jun-12 kl 09:42 »
Hej
Har 2st Kaukasiska Ovtjarkor där tiken bestämmer och hanen lyder under henne.
Vi skaffade ankor och tiken blev helt salig och ska alltid ligga och vakta dem i och med ankor så blev det ällingar.
När jag introducerade dem så hände nåt mysko för hanen som ALLTID har lytt under tiken blev som förbytt när tiken kom lite för fort fram mot buren eftersom hon gillar ankorna så blev hon ännu gladare nu och jag som precis märkt hur intresserad hanen var sa till honom att dessa skulle han få vakta.
Han som haft en sån respekt för sin tik skulle nu garanterat gå i döden för de små ällingarna.
Han älskar även sin tik men detta var hans kall i livet tydligen.
Så här kommer varken folk eller fä som inte har här att göra över bron !!!
Men de har båda två stora hjärtan som rymmer alla godkända människor och djur så lika väl som de vaktar lika väl älskar dem de sina .
Och snart kommer här höns oxå så då får jag väl uppdatera här.....
Ps .även katterna går omkring utan att röra vare sig and eller älling..

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #21 skrivet: 19 jun-12 kl 09:24 »
Min daghund, en amstafftik, rör inte fåglarna. Nu är det inte jag som har uppfostrat henne, men jag skulle tro att det är naturligt för henne att ignorera dem. Hon har ingen jakt i sig alls, vill bara tvätta och ta hand om katter, kycklingar och annat. Passade tre goldentikar förra helgen och fruktade för hönsens liv varje gång jag skulle ut med hundarna, de blev fullständigt vilda och okontrollerbara och tom drog omkull mig vid ett tillfälle. De var ouppfostrade och inte vana vid höns, men ändå har jag svårt att tro att en ouppfostrad amstaff skulle bete sig så, det är nog både ras, individ och uppfostran.

TOR

• Dalarna
« Svar #22 skrivet: 20 jun-12 kl 02:21 »
Hej! Vi har raserna Australian Shepher, Alaskan Malamute och Alaskan Husky.
Vallhundarna (Working Australian Shepherd) går utmärkt, de kan ligga och sova när ankorna sovar i gräset, men vill jag att de tar ner eller upp dem ur vattnet är det direkt jobb som gäller.
Våra Alaskan Huskys är nyfikna men har vant sig vid gårdsdjur från början så då går det bra, de är intresserade men går att bryta. Värre är det nu med Aussievalparna som börjat att "tända", de vill gärna springa efter för fort, men kommer att lugna sig när vi sätter igång träningen.
Malamuterna har inte vant sig vid ankor från början, vår stamtik följer med i koppel till ankhuset för att plocka ägg, och håller sig lugn, men får hon chansen vet jag att hon skulle försöka knycka en, om hon vore lös det syns på långa vägar, men hon gör det inte för min skull. Jag tvivlar att man någonsin kan få en sådan att inte vilja döda, jag höns och ankor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

266 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser