Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brahma guld/svartbandad: hjälp med könsbestämning (bilder)  (läst 2613 gånger)

Bullerybo

• Närke
Vi har fått vår första kull kycklingar (4st) och är därmed helt noviser på det här med att könsbestämma. Men efter vad jag har lyckats söka mig fram till på gamla trådar ska den här rasen/färgen inte vara jätesvår att se skillnad på så ni med mer erfarenhet kanske kan ha ett hum?

Denna är vi ganska säkra på att det är en höna. Den är kläckt först i syskonskaran o har mest fjädrar, väldigt jämn i färgen över hela.

Denna är en vecka yngre än sina syskon och antar att det är för tidigt att gissa på den än? Den har börjat få fjödrar på vingarna och två tussar uppe vid "skulderbladen".

Sedan har vi två stycken som ser ganska snarlika ut, vet inte vem som är vem på bilderna. De är födda ungefär samtidigt. Samma dag eller en dag emellan.

Är dessa höna eller tupp tror ni?

Mycket tacksam för alla svar!
« Senast ändrad: 06 jul-12 kl 22:00 av DetGodaLivet »

sonja på slätten

• Halland
SV: Brahma guld/svartblandad: hjälp med könsbestämning (bilder)
« Svar #1 skrivet: 02 jul-12 kl 09:02 »
Bild 1 höna.  De tre sista bilderna tuppar.  Den andra för lite befjädrad för att se.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

187 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser