Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna - kammen blek och solkig, slö, slutat lägga ägg, lös avföring mm  (läst 1375 gånger)

The Poacher

• Uppland
Vår ICA Chicky är nu sex månader gammal. Hon hade precis börjat värpa regelbundet men har nu slutat. Hon går och burrar upp sig, är slö, kammen är så där solkig  som man ibland kan se på industrihöns. Såg henne bajsa en stråle nästan genomskinligt, uack! När hon  stod och sov på en stubbe gick jag fram och tog henne  då kom det något ur munnen på henne. Inte en riktig kräkning men något genomskinligt slem.
Hon brukar vara hur pigg som helst och komma  springande  emot mig när jag närmar mig. Nu är hon bara slö och verkar inte orka. Jag får gärna plocka upp henne men hon verkar trött o slö som sagt. När hon hoppar upp eller ned på något  så  ser man hur jobbigt det är.

Vad göra???? ??? ???

Jennim

• Västmanland
Har tyvärr ingen tips men undrar hur det går med henne?
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

lena70

• Gäst
Mitt råd blir tror jag, att du ska kontakta en vetrinär, med särskilda kunskaper på just höns . ( eller SVA)Eller ännu bättre, prata med dom på kackel, de är mycket duktiga på höns, och har hjälp mig mycket. Lägger en länk. Lycka till! Och hoppas det ordnar sig!!
http://www.kackel.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

226 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser