Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Havtornshybrider  (läst 1856 gånger)

tessg

• -
Havtornshybrider
« skrivet: 10 aug-12 kl 16:09 »
Jag har tre havtornsbuskar, de skulle vara självbefruktande. Jag får typ fem bär på varje... Om jag skaffar en hanplanta, kommer mina hybrider agera honplanta och få en massa bär då? Eller är loppet kört?
Rödkullor och Fjällkor, Gotlandsfår, Nordsvensk häst, Hedemorahöns, Fransk Vädur och Svensk Päls kaniner, vaktlar, hund & katter.
Nästa projekt: skaffa grisar!

kurt

SV: Havtornshybrider
« Svar #1 skrivet: 10 aug-12 kl 20:15 »
Vet du vad sorten du har heter?

tessg

• -
« Svar #2 skrivet: 11 aug-12 kl 09:06 »
Oj vad jag fick leta... Men jag hittade! De heter friesdorfer orange, är köpta via en svensk importör från clasen&co baumschulen i Tyskland.
Rödkullor och Fjällkor, Gotlandsfår, Nordsvensk häst, Hedemorahöns, Fransk Vädur och Svensk Päls kaniner, vaktlar, hund & katter.

kurt

« Svar #3 skrivet: 11 aug-12 kl 13:16 »
Havtorn vindpollineras normalt, om hybriderna har han- och honblommor på samma planta så skall det hjälpa att plantera hanplantor som extra pollinatör.

tessg

• -
« Svar #4 skrivet: 12 aug-12 kl 08:55 »
Ok,tack! Skall göra det och hoppas att det blir lite bättre utdelning!

Dela detta:

* Inloggade just nu

152 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser