Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är mina 6v. åsbo för något?  (läst 1117 gånger)

tigermamman

• Stadstös som flyttat till landet
    • Småland
Vad är mina 6v. åsbo för något?
« skrivet: 09 aug-12 kl 13:51 »
Kan man se om det är hönor eller tuppar? dom är ca 6 veckor från genbanks djur.
Aldrig haft åsbo innan utan fick äggen i stället för en sussex höna.
Dom är super söta, mest nyfiken om man kan se redan nu vad det är för kön på tex färgen eller så. 3 av dom är rödbruna Och svarta, medans 1 är mer grå och svart.

Hönan på bilden är inte åsbo ;) utan min favvo silkesmamma ;D
stadstös som flyttat från den stora staden till landet, Man, Barn, Hund, Katt, Höns och andra tillfälliga inneboenden.

mysk-åsbomamma

• Uppland
SV: Vad är mina åsbo för något?
« Svar #1 skrivet: 09 aug-12 kl 13:55 »
Hej Lite svårt att se men jag tyckte mej se 3 tuppar. Har de kam och slör som är rosa-röd så är det tuppar. Hönornas kammar blir inte röda förän de ska börja lägga ägg.
Om du kan ta när bilder på dem så kan jag säga mera exakt.
Mvh

tigermamman

• Småland
« Svar #2 skrivet: 09 aug-12 kl 14:01 »
Ska försöka min mobilcam är inte helt bra, sedan bor där en sur kockin höna oxså som precis har fått minst 1 kyckling (svårt att se vad som finns under henne) vill inte störa för mycket.
stadstös som flyttat från den stora staden till landet, Man, Barn, Hund, Katt, Höns och andra tillfälliga inneboenden.

tigermamman

• Småland
« Svar #3 skrivet: 09 aug-12 kl 14:29 »
hoppas någon blev bättre, tycker att 1 av dom har större kam och den är lite röd dom andra tycker jag har små kammar.
svårta tt få upp bilder på sidan

Dela detta:

* Inloggade just nu

234 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser