Ibland kan det vara så att andra djur, ger sig på djur som på något sätt är sjuka..

Ser hon frisk ut , tycker du?
Som det låter på dig, har det inte varit såhär förrut, stämmer det?
Har den drabbade hönan, tex ruvat förrut?.Det kan isåfall göra, att de andra "glömt" bort henne, och när hon slutat att ruva och är ibland de övriga igen, blir hon "ny", och randordningen måste rättas till igen..
Låter märkligt att t.o.m de båda tupparna hackar på henne..?? Varit en annan sak, om bara hönsen gjort det..Hmm..du kan alltid spraya henne med tjärspray, och se om de lägger av då..Jag måste fråga, det låter märkligt att tuppar hackar en höna, visst kan det ske, men du är säker på att hon är en höna?? Ursäkta frågan, vill bara vara säker..Alla är inte lätta att könsbestämma, och ibland vet man inte vad de har för kön, förrens de börjat att värpa eller gala..Om du har plats och utrymme, så ta bort henne därifrån..Eller sätt henne ensam i en bur, men IBLAND de andra..På så sätt ändras inget, men hönan får vara ifred, men är fortfarande ibland de andra..Nu avvaktar jag och ser vad du svarar på mina frågor..