Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Myskankor bortskänkes i Alingsås  (läst 1016 gånger)

beccis2

Myskankor bortskänkes i Alingsås
« skrivet: 14 sep-12 kl 18:18 »
Jag vill bara berätta för er som kan tänka er att ta er till Alingsås att butiken Jordnära skänker bort myskankor. Maken var där idag eftermiddag och kom hem med 5 st, vilket var minimum man måste ta. Två hannar och tre honor ser det ut att vara  :) Enligt personalen kommer ankorna från Liseberg och de verkar inte vara i toppskick, de var väldigt törstiga när de kom hem hit och är smutsiga i fjäderdräkten. Men inte särskilt skygga och de gör de gulligaste ljuden  o:)
Så skynda till Alingsås och rädda myskankor imorgon!

beccis2

SV: Myskankor bortskänkes i Alingsås
« Svar #1 skrivet: 15 sep-12 kl 09:31 »
Som i nöjesparken Liseberg

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 15 sep-12 kl 10:11 »
Vart någonstans och hur länge har de haft myskisar där? Jag var där för 4 veckor sedan o då såg jag inga?
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Schaman

• Västergötland
    • Ankparadiset
« Svar #3 skrivet: 15 sep-12 kl 10:14 »
De enda ankor som finns i nöjesparken är sådana som man skjuter prick på. Alltså det finns inga levande djur som hålls varaktigt i parken Liseberg. Men Liseberg har ju fler anläggningar, t.ex. camping, så de kanske kommer därifrån eller från någon person som jobbar på Liseberg. Tycker detta verkar vara mycket mysko och väldigt tråkigt att de avyttras på detta vis och i omtalat skick.
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.

Schaman

• Västergötland
    • Ankparadiset
« Svar #4 skrivet: 15 sep-12 kl 21:44 »
Snälla någon!

Utav er djurälskande människor som råkar ha närhet till Alingsås skulle jag uppskatta att ni kollade upp så att dessa myskankor har det drägligt, tillgång till vatten och ni vet vad, innan de räddas undan av omtänksamma människor. Får de inte detta hoppas jag att någon ringer länsstyrelsen om ger dem pucken om vilka svin till människor som utsätter dem för denna handel.
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

190 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser