Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill ha recept med physalis, inlagd, marmelad sylt mm  (läst 2441 gånger)

Skarva

• Hälsingland
Vill ha recept med physalis, inlagd, marmelad sylt mm
« skrivet: 24 sep-12 kl 14:15 »
Hej!

Jag är med i en samodlingsgrupp i Söderhamn och vi ska sälja olika inläggningar under Mickelsmäss på lördag den 29 september inne i Söderhamn.

Vi har väldigt mkt omogna physalis kvar som vi tänkte att det kanske går att göra något roligt med och sälja.
Vi tänkte att det kanske fanns något liknande gröna tomater, fast för physalis :)

Så kom gärna med tips och recept vad ni gör med era physalis, de är alltså inte helt mogna ännu utan gröna.

Vänligen Skarva

Byracka

• -
SV: Vill ha recept med physalis, inlagd, marmelad sylt mm
« Svar #1 skrivet: 24 sep-12 kl 17:09 »
Du kan prova att föra en salsa verde och ersätta tomatillon med physalis.

Hacka ihop physalis, lök, chili och koriander, smaksätt med salt och lime.

Dela detta:

* Inloggade just nu

146 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser