Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  frostiga bär  (läst 1322 gånger)

hon på torpet

• Uppland
frostiga bär
« skrivet: 12 okt-12 kl 06:50 »
oj, oj, oj...idag är det minusgrader och alldeles vitt av frost och jag har inte plockat av mina fläderbär, de mognar så sent i år efter denna solfattiga sommar  :(

är det kört eller.....kan man lägga dem direkt i frysen...men det kan ju inte bli förrän i morgon för idag måste jag lönearbeta  >:( attans, jag älskar ju fläderbärssylt!
Tala ut människa!!!

kurt

SV: frostiga bär
« Svar #1 skrivet: 12 okt-12 kl 10:16 »
Precis som t ex rönnbär så blir de bara något sötare (eller mindre sura/bittra) efter frost.

hon på torpet

• Uppland
SV: frostiga bär
« Svar #2 skrivet: 12 okt-12 kl 15:26 »
Precis som t ex rönnbär så blir de bara något sötare (eller mindre sura/bittra) efter frost.

Tack för svar! Då håller jag tummarna för fint bärplockarväder i morgon :D
Tala ut människa!!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

217 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser