Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grisslakt  (läst 1150 gånger)

Engatorpet

• Skåne
Grisslakt
« skrivet: 18 okt-12 kl 10:12 »
Vi har skickat vår grisar till en lokal slaktare hitintills. Helt OK. Men nu funderar vi på att slakta de här hemma för att de ska slippa transporten o få dö här hemma. Men då vill jag vara med när någon som gjort det förr slaktar. För att se o lära. O sen ta det slutgiltiga beslutet hur vi ska göra. Vi har linderödare o tänker oss att flå dom. Vet någon nån som man kunde få besöka i närheten av NV-skåne.
Bor på klassisk skånegård med gotlandsfår, linderödsgris ,åsbohöns, Svensk gul anka, skånegäss o en massa bi.
Odlar en massa grönsaker o grejar i största allmänhet. "Gör det du tror på o tro på det du gör"  Livet går inte i repris.

Dela detta:

* Inloggade just nu

297 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser