Jag vet inte hur det är i Danmark men holländska och tyska traktorer har aldrig hitchkrok eller lågt monterad ringdrag utan de har ett något annorlunda ringdrag monterad ovanför kraftuttaget som gör det svårt att koppla till några som helst svenska vagnar.
Kollade över lite traktorer på limas.dk, de var utrustade med endast jordbruksdrag, på samma nivå som svenska har. De där tyska draget har jag aldrig förstått, fästpunkten är ju ovanför bakaxeln så stegring föreligger ju. I Sverige varnas det ju för att fästa saker för bogsering i toppstångsfästet...
Ska väl sägas att det går att ändra drag, hitchkroken är ju en marknadsanpassning och för just CASE IH tror jag AXLA gjort drag. Så träffar man rätt på en traktorskrot så finns det.
Men alla dessa saker gör ju att priset stiger för traktorköpet.
Och det ska ju till en del byråkrati, det är lite vagt men jag har för mig att det åtgår några tusen kronor som minst för att få den godkänd och papper ska ordnas fram.
485XL vara en nätt liten traktor, jag tittade på 2wd varianten som var väldigt liten svängradie. Valmet 305/355/405/455 är till storleken lite lite större på måtten om man jämför. Trepunktslyften kanske ska kollas upp vad den klarar. Tractordata och konedata hade olika uppgifter. Konedata hade någorlunda rimlig på 1680 kg men tractordata skrev 1060 kg, vilket är för lite för en sådan traktor (135:an som är lite mindre klarar mer och är några decennier äldre).