Tupp som dansar för annan tupp är ju lite dominansgrej
Yup yup, liksom en tupp som dansar för människor (som händer ibland) är inte så gulligt och roligt egentligen som en del kan tycka. Utan lika där handlar det oftast om att tuppen visar dominansbeteende över människan och en dag när man minst anar det finns risken att det kan smälla (alltså tuppen flyger på en).

Råkade ut för detta själv, fast med en myskanka för en tid sedan och att det inte direkt kom som en större överraskning att det skulle kunna hända om jag gick efter hans beteende innan händelsen.

Stod där bredvid mig och reste upp fjädrarna på huvudet, gucka med huvudet ivrigt och viftade på stjärten och såg så "glad" ut men som i själva verket är ett sätt att visa sig hotfull/dominerande (liknande rörelser kan även användas vid hälsning, men är väll en viss skillnad som man märker om man känner fåglarna ordentligt).
"Jag litar inte på dig" sa jag åt honom ... Vände ryggen (dumt nog) till och sekunden efter hade jag en myskanka hängandes fast i armen med klorna. 2 hål, såg senan in i ena hålet. Blev pencellin som i sin tur gav mig en allergisk reaktion...

Jäkla anka ... Han smakade gott förresten...