Det var längesen detta inlägget skrevs och gissar att komposten redan är igång kanske...
Vill bara berätta hur jag ordnat min inomhuskompost. Jag använder gamla plathinkar (biforhinkar) Är biodlare och köper vinterfodret i hinkar och får en massa såna över. Men vilken sorts plasthinkar som helst borde funka bara de är av den "staplingsbara" typen. Typ sådana som restauranger får gurka och ketchup och dylikt i t.ex.
Jag använder en hink som bottenhink, för lakvatten, och i den sätter jag en annan hink, i denna har jag borrat flera hål i botten. Börjar med att lägga hopknycklat uppblött tidningspapper i botten och sen i med masken. Lägger på ett lock(som hör till hinken, alltså som sluter tätt) i vilket det finns små lufthål. Viktigt att dessa är små så att inte flugor har tillträde till komposten.
Detta funkar utmärkt för mig, hoppas att någon kan ha nytta av tipset att använda plasthinkar, som det ju ofta finns att få tag på. Hör gärna efter med någon biodlare som eventuellt invintrar sina bin med "bifor" dessa hinkar är toppen till ändamålet.
/Robert