Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Osäker på engelsk stickbeskrivning  (läst 1454 gånger)

Gille

• -
Osäker på engelsk stickbeskrivning
« skrivet: 29 dec-13 kl 16:03 »
Började o tyckte det blev ojämt...
http://www.lionbrand.com/faq/440.html
Tips på sida med svensk beskrivning?
Kaninuppfödare och pelargontant.

Cecilia N

• Ångermanland
SV: Osäker på engelsk stickbeskrivning
« Svar #1 skrivet: 30 dec-13 kl 11:17 »
Å en sån söt kant.
På vilket sätt menar du att det blir ojämnt för att du har en engelsk beskrivning?

Repetitionen på rätsidan startar och slutar precis före omslaget före den "randiga" triangeln. På avigsidan börjar den när man kommit in på den randiga triangeln, efter den räta (från rätsidan sett) "kantmaskan" på triangeln.
Kanske du blir gladare av att rita om det till ett diagram?

Jag blev lite distraherad nu när jag provstickade av att antalet minskningar inte kompenseras fullt ut av omslagen. Den blir alltså trängre. Så ska man ha den som nederkant på ett plagg så måste man tänka "Hur många multiplar av 14 går det åt här?" Och sen lägga upp lika många multiplar av 18.

Gille

• -
SV: Osäker på engelsk stickbeskrivning
« Svar #2 skrivet: 06 jan-14 kl 13:09 »
Jag får ta o testa den igen på en provbit, med dina tankar :)
Har aldrig ritat diagarm. Kanske man skulle lära sig!
Kaninuppfödare och pelargontant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

182 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser