Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ringmärkning?  (läst 723 gånger)

Teo!

• Uppland
Ringmärkning?
« skrivet: 29 jan-13 kl 17:36 »
Hej!

Visst är det så att man måste ha ringar på hönsen/tupparna för att kunna ställa ut dem? var hittar man dem? till vilket pris? Jag har hört att ringarna måste sättas på när de är kycklingar och det är olika storlekar på höns och tuppars ringar så det är svårt att veta vid så ung ålder!
 ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Tacksam för svar! ;)

Jag är en kille på 13 år som älskar fjäderfä av alla de slag. Avlar på dvk och Lakenfelder. Har även kinesiska dv vaktlar. Hantverk och finsnickeri är även en stor hobby! MVH Teodor

sonja på slätten

• Halland
SV: Ringmärkning?
« Svar #1 skrivet: 29 jan-13 kl 20:34 »
Först och främst måste man vara medlem i Svenska Rasfjäderfäförbundet.
Det finns en lista på vilken ringstorlek som varje ras ska ha. Den publiceras varje år i Tidskriften,  där står även hur man beställer.
Ringarna kostar några kr styck plus porto.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Ringmärkning?
« Svar #2 skrivet: 29 jan-13 kl 21:21 »
Som sonja skriver
Du måste ha rasrena och färgrena djur som du ringmärker, sen brukar man gallra lite då och då och sparar de bästa djuren och ställer ut.
Kolla på Svenska rasfjäderfäförbundets hemsida, där står allt.

Jag har beställt ringar nu då jag redan har 3 veckor gamla kycklingar
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

194 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser