Köpte för ett par år sedan en R-com digital från Arctic Hen. Den är helautomatisk,(enda klagomålet är att bruksanvisningen var på engelska)
det gäller att kolla att man satt på vändningen....
Apparaten var så dyr att jag skäms för att tala om vad den kostade

, men alla ägg var befrukatde och kläcktes..16 st...tyvärr visade sig 11 vara tuppar.
Nu,, när jag har apparaten är jag glad och de ca 4000:-den kostade hade jag nog ändå inte haft kvar....totalt okomplicerad, kan t.o.m. vara borta några dagar.....allt sköter sig själv....
la 16 ägg i går...apparaten står i duschrummet där det är varmt och rent. När de kläcks har jag dem i en f.d.kaninbur köpt på loppis 100 cm x40 cm
med värmelampa.Buren står också på ett bord i duschrummet.(lycklig nog med ett duschrum på 8 m2)
Men jag önskar jag visste hur Japaner genom en titt i ändan på kycklingarna avgör vilken som är höna/tupp...---
F.ö. är jag lite misstänksam till att köpa beg. av främlingar. Om apparaten funkar jättebra vill man ju behålla den...??
Jag hade två (olika) hopplösa kläckare som krävde massor av passning...och ofta blev det ngt fel..glödtrådslampan gick sönder osv.
Jag slängde dem ! ville inte ens ge bort sånt som inte funkar perfekt.