Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  R-com digital  (läst 1171 gånger)

Görangranholm

• Skåne
R-com digital
« skrivet: 17 feb-13 kl 10:27 »
Köpte för ett par år sedan en R-com digital från Arctic Hen. Den är helautomatisk,(enda klagomålet är att bruksanvisningen var på engelska)

det gäller att kolla att man satt på vändningen....

Apparaten var så dyr att jag skäms för att tala om vad den kostade ::), men alla ägg var befrukatde och kläcktes..16 st...tyvärr visade sig 11 vara tuppar.

Nu,, när jag har apparaten är jag glad och de ca 4000:-den kostade hade jag nog ändå inte haft kvar....totalt okomplicerad, kan t.o.m. vara borta några dagar.....allt sköter sig själv....

la 16 ägg i går...apparaten står i duschrummet där det är varmt och rent. När de kläcks har jag dem i en f.d.kaninbur köpt på loppis 100 cm x40 cm

med värmelampa.Buren står också på ett bord i duschrummet.(lycklig nog med ett duschrum på 8 m2)

Men jag önskar jag visste hur Japaner genom en titt i ändan på kycklingarna avgör vilken som är höna/tupp...---

F.ö. är jag lite misstänksam till att köpa beg. av främlingar. Om apparaten funkar jättebra vill man ju behålla den...??

Jag hade två (olika) hopplösa kläckare som krävde massor av passning...och ofta blev det ngt fel..glödtrådslampan gick sönder osv.

Jag slängde dem ! ville inte ens ge bort sånt som inte funkar perfekt.

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
SV: R-com digital
« Svar #1 skrivet: 17 feb-13 kl 10:49 »
Köpte för ett par år sedan en R-com digital från Arctic Hen. Den är helautomatisk,(enda klagomålet är att bruksanvisningen var på engelska)

Jag köpte en äggkläckare av Arctic Hen förra hösten och när den kom fram till mig var ena sidan förstörd. Jag kontaktade företaget och drygt tre veckor senare kom det reservdelar på posten. Jag fick laga kläckaren själv och den har funkat sedan dess. Egentligen funkade den även med en söndrig sida men det känns inte rätt att köpa en dyr kläckare som är skadad när man får den. Äggkläckaren jag köpte från Arctic Hen var en Brinsea Ova-Easy 190 och ändå problemet med den är att den inte rymmer tillräckligt med ägg
Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning

flindra

• -
SV: R-com digital
« Svar #2 skrivet: 17 feb-13 kl 11:22 »
Klart man kan köpa en begagnad äggkläckare! Det kan ju finnas tusen bra skäl till att sälja, den behöver ju inte alls vara trasig eller dålig.

Själv har jag sålt massor med fina märkeskläder, sportprylar och annat begagnat. Det är ju toppen, och bra för miljön!

Dela detta:

* Inloggade just nu

251 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser