Auschwitz är ett exempel på vad utbildade, teknologiskt avancerade människor kan ställa till med.
Vem inspirerade vem, undrar man när man ser bilder av s.k. hönsfabriker
Hönsfabriker har jag inte sett i verkligheten. Däremot besökt småskaliga bönder på landsbygden med "seriösa" ambitioner och rätten att utfärda genbanksintyg på sina djur som hålls under miserabla förhållanden typ i mörka, stinkande fängeslehålor.
Det ska nog till både kunnande om foderstat OCH förmågan att "läsa av sina höns" (som någon skrev).
Alltså både kunskap och känsla.
Dessa egenskaper inryms inte tillräckligt ofta inom en och samma människa.
Så tror jag det var även förr, och så tror jag det alltid kommer att vara.
Det här forumet är bra. Jag försöker lära mig av er andra. Vi har våra djurs bästa som mål, och då är det bra att lyssna på varandra och inte hänfalla till att enbart vässa argumenten. Det är tydligen lätt hänt och det är så tröttsamt, för på vilket forum man än vistas så förekommer detta. Ett slags prestigefyllt krig där man benhårt delar upp sig i två läger. För eller emot.
Det finns också människor med lång erfarenhet och med stort kunnande som dessvärre helt enkelt inte gitter delta i ordklyverier och väl dolda oförskämdheter, för livet är alldeles för kort och dyrbart för sånt. På något sätt har vi ansvar att lämna ett utrymme åt dom.
Å andra sidan är det alltid dom mest inflammerade diskussionerna som drar flest läsare
Jag tänker på filmen Life of Brian där man för att muntra upp sig går på stening