Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Torrplocka, skålla eller flå?  (läst 8276 gånger)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Torrplocka, skålla eller flå?
« Svar #20 skrivet: 28 mar-13 kl 16:04 »
Vet inte
Men den ser ut så

Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Ek

• Västergötland
SV: Torrplocka, skålla eller flå?
« Svar #21 skrivet: 29 mar-13 kl 20:36 »
Slakta 3 tuppar idag. Jag skållar alltid mycket mer lättarbetat än torrplocka.Jag är alltid utomhus torrplockar man då yr det fjädrar över hela gården. Använder en brygghusgryta att värma vatten i. Det som tar tid är att elda och värma upp vattnet. Men i morse tände jag grytan när jag gjort ladugården sen åt jag frukost så var det varmt sen. Tog nog cirka 45 min att slakta 3 st då sveder jag med gasol det sista med.Fast det var lite tungt idag gammeltuppen åkte med :'(Han var totalt folkilsken hatad av alla utom mig.. Det gjorde mig inte så mycket att han flög på mig med ibland på något knäppt vis blev han mer personlig...Usch jag får nog dränka mina sorger ikväll

Dela detta:

* Inloggade just nu

241 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser