Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Spraya vatten med blomsterspruta sista 2 dagar?  (läst 1738 gånger)

murrelina-01

• Västergötland
Spraya vatten med blomsterspruta sista 2 dagar?
« skrivet: 19 maj-13 kl 16:26 »
Nu ska mina första Vaktlar kläckas till nästa helg  :D men jag läste att man skulle höja luftfuktighet dag 15 till de kläcks så att Vaktlar kan tar sig lättare ur ägget ! Spraya ni direkt på äggen med en blomstersputa eller ska jag lägga i ett extra vattenskål? Eller hur gör ni? tacksam för svar!  ???
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

Smajsan

• -
SV: Spraya vatten med blomsterspruta sista 2 dagar?
« Svar #1 skrivet: 19 maj-13 kl 17:02 »
Hej!
Jag höjer fukten med en extra skål. Se bara till att de små inte kan ramla ner i den, de drunknar väldigt lätt. Sprayar tror jag man gör på ank o gås ägg.
Lycka till!
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

murrelina-01

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 19 maj-13 kl 17:21 »
Hej!
Jag höjer fukten med en extra skål. Se bara till att de små inte kan ramla ner i den, de drunknar väldigt lätt. Sprayar tror jag man gör på ank o gås ägg.
Lycka till!
Tack för din svar då gör jag det också med en extra skål !  :D
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

sunkan_85

• -
« Svar #3 skrivet: 20 maj-13 kl 15:29 »
annars sprayar du på väggarna i kläcknings maskinen eller har en blöt handduk någon stans om du har plats över det är effektivt för luft fuktigheten så slipper du risken för drunkning

jag har inte kläckt ägg själv än men jag har försökt odlat ostronskivling och då gjorde man så för att höja luftfuktigheten

murrelina-01

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 20 maj-13 kl 15:51 »
annars sprayar du på väggarna i kläcknings maskinen eller har en blöt handduk någon stans om du har plats över det är effektivt för luft fuktigheten så slipper du risken för drunkning

jag har inte kläckt ägg själv än men jag har försökt odlat ostronskivling och då gjorde man så för att höja luftfuktigheten
Där finns plats för en duk i kläckarn  :D spraya på väggarna är yu också en bra altanativ! tack! :D

sunkan_85

• -
« Svar #5 skrivet: 23 maj-13 kl 10:18 »
hur gick det med dina ägg? är det någon som vet vilken luftfuktighet som är bäst för vaktel ägg från dag 1-16? de sista dagarna ska man tydligen nästan kunna ha 100% utan att de drunknar äggen får dock inte vara blöta om jag förstått det rätt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

183 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser