Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nybliven hönsmamma gapar  (läst 1328 gånger)

Vinbäret

Nybliven hönsmamma gapar
« skrivet: 04 jul-13 kl 17:13 »
Hoppas någon kan komma med goda råd till en nybörjare: vår dvärgkochin fick sin första kull kycklingar i förrgår-igår och de verkar må bra. Men idag har hon börjat ha näbben öppen långa stunder och hon har gapat litegrann. Ibland lutar hon huvudet lite bakåt och så pulserar det liksom i hakan-vad kan detta vara? Hon kisar eller blundar lite ibland också. Gapmask? Stopp i krävan? Hon har ätit och druckit och har inga andra besvär vad vi kan se. Vad tror ni? Tacksam för snabba svar.
Mvh, vinbäret

Smajsan

• -
SV: Nybliven hönsmamma gapar
« Svar #1 skrivet: 04 jul-13 kl 18:21 »
Hej!
Jag skulle tippa på att hon tycker det är varmt. Då gör dom så. Liksom flämtar med näbben lite öppen.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

tillyvonn

• lantbo med grön livsstil
    • Hälsingland
SV: Nybliven hönsmamma gapar
« Svar #2 skrivet: 08 jul-13 kl 11:16 »
Det är jättevarmt för hönan i redet på slutet av ruvningen så här års. Så där gör dom när dom flämtar för att svalka sig, dom kan ju inte svettas som vi.
Lita på det oväntade!
Jag håller Hedemorahöns och Helsingefår med genbank

Dela detta:

* Inloggade just nu

160 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser