Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När " törs" man sätta ut vaktlar utomhus ?  (läst 6960 gånger)

TheoA

• Södermanland
SV: När " törs" man sätta ut vaktlar utomhus ?
« Svar #20 skrivet: 13 apr-13 kl 21:50 »
Jag har öppningsbart tak över hela buren, 4 olika luckor så att man kan öppna hela buren. Jag ska nog prova med nätgolv, för visst är det lagiligt om det ligger mot ett annat fast "golv"?  ???
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

Marielle

• Jag behöver inte din attityd- har en egen
    • Uppland
« Svar #21 skrivet: 17 apr-13 kl 08:04 »
Jag har öppningsbart tak över hela buren, 4 olika luckor så att man kan öppna hela buren. Jag ska nog prova med nätgolv, för visst är det lagiligt om det ligger mot ett annat fast "golv"?  ???

Lagligt eller ej, de kan ju fortfarande fastna i nätet.....

KullaVaktel

• 1 katt, 2 kaniner, 3 Bobwhite, 19 japanska jumbo
    • Skåne
    • KullaVaktel
« Svar #22 skrivet: 17 apr-13 kl 12:11 »
Men jag har nät i botten på min bur/voljär, det är ju bara att lägga ett lager jord över så blir det ju ett jordgolv, som du sedan täcker med spån bark eller vad du nu vill ha i botten

TheoA

• Södermanland
« Svar #23 skrivet: 18 apr-13 kl 17:59 »
Okej, då får jag göra ett låsbart hus i burarna för jag ska flytta runt burarna.
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

Johan1983

• Halland
« Svar #24 skrivet: 15 aug-13 kl 01:12 »
Jag funderar på att ha vindfasta väggar på deras uterum och lägga på ett lock över vintern. På så sätt så får dom det snöfritt och relativt vindstilla även utomhus.
Sedan en värmekälla i en mindre bostad eftersom de rör väl sig gärna ute även på vintern?
Jag kanske tar fel, dom kanske älskar att leka i snön?

sunkan_85

• -
« Svar #25 skrivet: 15 aug-13 kl 21:33 »
det är nog inte så dumt med tak i alla fall beror väl lite på hur mycket snö ni brukar får min ute del är 60cm högt så jag tänker ha tak till vintern men jag tänker inte sätta upp vind skydd på sidorna om de tycker att det är kalt får dom gå in.

men på kvällarna låser jag in dom för att bevara värmen på natten i huset.

Johan1983

• Halland
« Svar #26 skrivet: 16 aug-13 kl 12:55 »
det är nog inte så dumt med tak i alla fall beror väl lite på hur mycket snö ni brukar får min ute del är 60cm högt så jag tänker ha tak till vintern men jag tänker inte sätta upp vind skydd på sidorna om de tycker att det är kalt får dom gå in.

men på kvällarna låser jag in dom för att bevara värmen på natten i huset.

Jag funderar på att sätta någon typ av svängdörr\lucka åt dom så att dom kan gå in och ut som dom vill utan att det påverkar värmen

sunkan_85

• -
« Svar #27 skrivet: 16 aug-13 kl 21:54 »
det låter intressant.
hur har du tänkt lösa det?

Johan1983

• Halland
« Svar #28 skrivet: 16 aug-13 kl 22:11 »
det låter intressant.
hur har du tänkt lösa det?

Jag har funderat på att sätta på en väldigt tunn och lätt skiva med ett gångjärn

Dela detta:

* Inloggade just nu

176 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser