Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mårddjävul!  (läst 1177 gånger)

duvan

• -
    • Enebacka
Mårddjävul!
« skrivet: 22 feb-07 kl 11:38 »
Fick en otrevlig överaskning när jag öppnade dörren till mitt matförråd där jag över natten härbärgerat 3 duvor i en korg. (Duvorna satt där i väntan på nya respektive partners. )
Det såg ut som ett slakthus inne i förrådet. Korgen hade rundstavar i överdelen på 1cm i diameter och de var avbitna. Duvorna var det inte mycket kvar av.
Jag var helt oförstående om hur odjuret hade tagit sig in, men efter någon timmes grubbleri så insåg jag att odjuret hade klättrat upp i ett träd, hoppat över till taket och sedan, som en akrobat, svingat sig in under taket och hamnat precis där det finns en liten glipa. Därefter hade den då frossat på mina duvor. Jag har aldrig haft duvor inne i förrådet förr, så det var ju en jäkla tur för odjuret att det just den natten fanns det.

Nåja, efter några samtal så fick jag låna en mårdfälla som gillrades med honung o placerades vid glipan och jodå, morgonen efter satt den så fint  i fällan. Mycket vackert djur, men.........

Se över era anläggningar, man verkar aldrig vara säker...

Drevern

• Gäst
Re:Mårddjävul!
« Svar #1 skrivet: 23 feb-07 kl 22:00 »
Var det brevduvor han tog? Jag har förkt att täta mitt slag så gott det går och har faktsikt inte haft påhälsning ännu men jag skall sätta upp en fälla på taket som alltid står gillrad.

duvan

• -
    • Enebacka
« Svar #2 skrivet: 24 feb-07 kl 00:12 »
Japp, det var brevduvor den tog. Nya avelsduvor för året. 1 lånad hanne efter Viggo elofssons duvor och 2 duvor direkt från Lars-åke Nillsons Caesert/Devosduvor. Ingen kattskit precis....

Drevern

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 24 feb-07 kl 09:14 »
Vilken förening tillhör du? Det var synd på så rara ärtor kan man säga, det var verkligt bra djur efter vad jag förstår om det hela. Jag skall till Danamrk i vår och hämta Flor Engels samt Flor Veervot. Få se om de får vara ifred för mårdeländet. Höken kan inte komma åt dem för de går direkt in i avelsslaget.

Dela detta:

* Inloggade just nu

118 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser