Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Apotek att ha hemma??  (läst 931 gånger)

Jenyac

• Halland
    • Jenyene Jenya
Apotek att ha hemma??
« skrivet: 26 aug-13 kl 18:40 »
Hejsan alla kunniga fjäderfä ägare!
Jag är någorlunda ny på det här med höns och andra fjäderfä. Men jag har märkt att man det går fort när någon blir dålig. det kan handla om allt från ögoninfektion till förstoppning.
Alltid.. eller nästan alltid så har man inte det hemma som man behövt just då. och oftast infaller det på en helg och djuret hinner bli försämrat medans man väntar på att vardagen ska återinfinna sej.

Så om jag skulle göra en bra att ha apotek för fjäderfä hemma. vad hade ni haft i erat hemma apotek då?

Jag har för tillfället:
Parafin olja
Noviform ögonsalva
baycox
majsvälling
dextrosol
eselen
Multivitamin
microlax

Hittills har jag stött på coccidos, ögoninflammation och förstoppning. även något som jag misstänkte var snurrsjukan.
Vad mer skulle kunna hoppa fram bakom hörnet. och vad hade ni fyllt på med i apoteket?

[Happiness is not a destination, It´s a way of life]

Oskar 123

• Dalsland
SV: Apotek att ha hemma??
« Svar #1 skrivet: 26 aug-13 kl 20:36 »
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Dela detta:

* Inloggade just nu

166 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser