Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tungan ramlar ut på höna :S  (läst 1091 gånger)

Tjorven

• Ångermanland
Tungan ramlar ut på höna :S
« skrivet: 03 feb-14 kl 18:45 »
hej !

Märkte idag att när min ena höna hostade ( hon satte i halsen)  så ramlade hela tungan ut och man såg strupen som hängde utanför näbben   :S  hon skakade på huvudet och allt åkte tillbaka igen och hon fortsatte vara som ingenting hade hänt :S

Vad kan detta vara???

Hon gjorde samma sak för en liten stund sen .

Hon är jättepigg , glupsk som vanligt och är aktiv och verkar inte må dåligt .

Är orolig!

Tjorven

• Ångermanland
SV: Tungan ramlar ut på höna :S
« Svar #1 skrivet: 03 feb-14 kl 18:52 »
Strupen "hängde" inte ner utanför men hela alltet fastnade emellan näbben på sidan. Sså man såg strupöppnignen(hålet) som satt fastklämd utanför näbben :S

Tjorven

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 14 feb-14 kl 20:14 »
Hon mår bra och det med tungan har inte hänt igen

Smajsan

• -
« Svar #3 skrivet: 16 feb-14 kl 22:09 »
Läskigt!
Tur att hon är bättre.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #4 skrivet: 17 feb-14 kl 10:50 »
Tack för uppdateringen, jag har undrat... Låter jätteäckligt ju.

Tjorven

• Ångermanland
« Svar #5 skrivet: 17 feb-14 kl 20:53 »
Har kommit på att tungan ramlade aldrig ut men den fastande däremot i sidan på näbben  så att det såg ut som att den hängde utanför .Det såg inte klokt ut !  Vet inte varför hon gjorde så .. men har sett att den har som en kant längre ner mot halsen och den kanten hade hamnat utanför näbben och gjort att den fastna. Men hon var helt oberörd och pillade tillbaka tungan med klorna så var allt frid o fröjd igen.. dom är lite märkliga höns !

Dela detta:

* Inloggade just nu

110 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser