Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Röda kvalsterf*nskap  (läst 1317 gånger)

chika

• Glad Mamma!!
    • Bohuslän
Röda kvalsterf*nskap
« skrivet: 04 apr-14 kl 12:38 »
Jahopp, då har man hittat de första trevande röda kvalstren för iår.....
Blir galen på dem! >:D :'( >:D
Förra sensommaren ick vi ett jätteangrepp!!
Såpa, ånga, målarfärg och tålamod så blev det till slut ett slut på dem trodde jag....
Satt och gogglade lite och hittade detta, vad tror ni, något ni använt?

http://www.skadedjursfri.se/Kvalster-X-brukslosning-1-l

Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

Luff

• Västergötland
SV: Röda kvalsterf*nskap
« Svar #1 skrivet: 06 apr-14 kl 22:09 »
Jag sprutade Ultra shield för häst på inredningen . Funkade.
//Luff

chika

• Glad Mamma!!
    • Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 06 apr-14 kl 22:12 »
-Du sprutar bara på inredningen?
Tänker på äggen?

Ska ta med en färgspruta och måla/spruta in färg i alla skrymslen....
Hatar verkligen dom små röda sakerna!
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

Luff

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 06 apr-14 kl 22:16 »
Kvalstren bor ju i inredningen på dagen så jag tyckte det var onödigt att utsätta hönsen mer än nödvändigt.
//Luff

Jennim

• Västmanland
« Svar #4 skrivet: 07 apr-14 kl 14:20 »
Luff hur ofta fick du spruta och hur snabbt blev du av med alla?
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

Luff

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 09 apr-14 kl 23:50 »
Jag dränkte in allt en gång. Väggar, reden, sittpinnar. Stank i en vecka. Kvalstren är ju bara på hönsen på natten och i inredningen på dagtid så jag tror jag fick det mesta. Hittade inget på hönsen sen iallafall. Lite finns det ju alltid skulle jag tro men jag kan inget se.
//Luff

Mitt i Planeten

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 10 apr-14 kl 06:08 »
Ett sätt att få kontroll på miljön i hönshuset är att man kan städa det, hygienen är viktig. Rena plana glatta väggar och tak målade flera gånger med blank/halvblank tät färg. Plastmatta på golvet med golvbrunn så att det går att göra en totalsanering genom att storstäda, ut med allt, tvätta allt och spruta väggar och tak med godkänd lösning. Kontakta och rådgör med veterinär.

stina j

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 12 apr-14 kl 20:18 »
Ja det är verkligen tråkigt med dessa kvalster. Vi hade på MYRNIX men märks ingen skillnad tycker jag. Radar har jag använt förut men den är omgjord tror jag luktar inte längre så jag vet inte om den är effektiv. vi har mängder med pilfinkar som jag tror för med sig kvalstren.

Karinmjansson

« Svar #8 skrivet: 14 apr-14 kl 20:56 »
Finns ett bra medel på nordpost . Annars en bra idé e att ha två hus så ett är tomt halva året rengjort .

Dela detta:

* Inloggade just nu

100 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser