Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsklubb i småland?  (läst 2092 gånger)

Anna

• -
Hönsklubb i småland?
« skrivet: 18 mar-07 kl 22:10 »
Någon av er kan säkert svara på vad någon hönsklubb som är verksam i Småland heter?
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Sia

• Dalarna
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

orloff

• Gäst
Re:Hönsklubb i småland?
« Svar #2 skrivet: 19 mar-07 kl 07:10 »
Sveriges Fjäderfäklubb             Bankgiro 5593-6389

75:- enskilld medlem   100:- familj  40:- junior    

Ny tidning med rasregister är på gång till medlemmarna!

Anna

• -
« Svar #3 skrivet: 19 mar-07 kl 17:54 »
Vilken av klubbarna på SRF:s hemsida är en klubb i Småland?
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

orloff

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 19 mar-07 kl 19:13 »
Ingen.  ;)  Det är en helt fristående förening. Alltså inte ansluten till SRF. Finns inga ringtvång på utställningen.  Med stor sannolikhet blir Nationalen där i höst.  :)          

Anna

• -
« Svar #5 skrivet: 19 mar-07 kl 21:19 »
Ska jag vara ärlig så förstår jag inte riktigt vad du Orloff menar. Håller en ny klubb på att startas i Småland? Kommer den klubben ha en egen utställning??? Nå'n annan som förstår?

orloff

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 20 mar-07 kl 06:57 »
Sveriges Fjäderfäklubb bildades 1961, alltså ingen ny förening. Den har ALLTID varit fristående från SRF på medlemmarnas begäran. Den har 2 utställningar om året på Huseby Bruk. En den 8/7 då det visas lite olika raser och säljs en hel del, (om det blir släppt från sva igen). Den stora utställningen är i år 7-8 oktober och brukar ha över 300 djur anmälda.
Nationalen är ju inte förrän i november.

Dela detta:

* Inloggade just nu

143 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser