Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken tid på året är det bäst att köpa hönor?  (läst 1068 gånger)

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
Vilken tid på året är det bäst att köpa hönor?
« skrivet: 09 jul-14 kl 21:29 »
Tjena! Jag undrar om det finns någon särskild tid på året då det brukar finnas extra mycket hönor (inte tuppar) till salu. Värpklara, unga hönor alltså.
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

sonja på slätten

• Halland
SV: Vilken tid på året är det bäst att köpa hönor?
« Svar #1 skrivet: 09 jul-14 kl 22:19 »
Hösten.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #2 skrivet: 09 jul-14 kl 22:26 »
Hösten.

Tack!

Passar bra. Då har vi nytt hönshus och allt.
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

exilbonde

• All utveckling beror på nyfikenhet och lathet.
    • Jämtland
« Svar #3 skrivet: 09 jul-14 kl 22:34 »
Man måste passa på att köpa hönor när de finns. Jag har konstaterat att även daggamla kycklingar är oförskämt dyra på våren. Utbudet är störst på sensommaren och hösten, då många har överskott av höns och inte så många vill starta med hönshåll. ;D
Har lämnat kvinna fårgård och hund på annat håll i landet för ett jobb, så därför ingen djur, men säkert en mening om det mesta ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

231 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser