Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Marek?  (läst 599 gånger)

Falkgården

• Norrbotten
Marek?
« skrivet: 19 jul-14 kl 00:44 »
Jag har en 7-veckors tupp som har börjat ligga & vila massor & igår upptäckte jag att den ibland vinglar till när den går.....den är ovillig att röra sig så mkt.....är så fruktansvärt orolig att det är Marek......vad tror ni? Vad ska jag göra, ra bort den direkt el kan det vara nåt annat? Tacksam för svar!!
Bor med sambo, 5 barn & 3 hundar...en naken,en puff & en Varghund.Har alltid haft en dröm om många andra djur & nu hoppas jag på att inom en snar framtid få utöka familjen med några fler djur :-).......har för många år sen gått lantbruksskola & har jobbat på både jordbruk,svingård & som hästskötare

sonja på slätten

• Halland
SV: Marek?
« Svar #1 skrivet: 19 jul-14 kl 05:28 »
Det kan vara Marek.
Men det kan även vara att han är mager intill utmärgling, och därför vinglig. Detta syns inte utanpå,  man måste ta upp djuret och känna och titta på bröstbenet.
Orsak till magerhet kan vara mask, eller tidigare genomgången coccidios, som han visserligen äverlevt, men som skadat tarmen.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

290 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser