Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mina höna har tappat färgen & är hängig. vad gör jag?  (läst 1135 gånger)

sockervadd

• Värmland
ja, hon har tappat sin röda färg & ligger o sover på mig.. hon har tydligen varit sjuk ett tag, men mamma har inte sagt något till mig (för att inte göra mig ledsen).
vad gör man? finns det något jag kan ge henne? hon verkar inte ha röda löss som jag läste någonstans. jag vet inte hur gammal hon är, vi köpte henne för ett år sen & då fick vi henne & hennes kyckling. vi har bara tre hönor. nu har hon sovit hos mig i en timma. det är väldigt ovanligt då hon är rätt rädd av sig annars. dom andra kommer alltid fram & hälsar, äter mat ur min hand osv, men inte hon. det är också mycket därför jag inte har upptäckt det dom gångerna jag är & hälsar på.. har jättedåligt samvete över detta. vad kan jag göra?

Minicool

• -
SV: mina höna har tappat färgen & är hängig. vad gör jag?
« Svar #1 skrivet: 15 sep-14 kl 13:07 »
Du kan ha henne för sig själv ett tag i en ren, varm miljö och ge frächt mat och vatten. För att ha koll så hon äter och dricker ordentligt och inte blir utmobbad av de andra.

Annars är det svårt att säga vad det är med henne när hon bara ligger och sover. Låter hon konstigt eller gapar och rör sig konstigt ibland? Tyvärr är det inte säkert hon blir bättre när hon är så hängig.

Hoppas det löser sig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

291 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser