Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna ordentligt hackad av tup  (läst 922 gånger)

serasera

• Uppland
Höna ordentligt hackad av tup
« skrivet: 08 dec-14 kl 23:48 »
En av mina damer (av 7) hittade jag igår fastkilad (troligen försökt gömma sig, fastnat och blivit ännu lättare åtkommen) och heeeelt kalplockad på huvudet som var helt blodigt. Jag tog in henne och hon bor i badrummet nu. Äter och dricker och verkar må bra. Tror det var ungtuppen som gick åt henne. Brukar man kunna återföra en sån stackars höna till gruppen igen?? Hon spatserade förbi hallspegeln idag och blev helt galen när hon såg sin spegelbild, är hon jätterädd för andra höns nu kan tänkas? Tuppen är redan planerad att få gå till sällare jaktmarker.

Gamina

SV: Höna ordentligt hackad av tup
« Svar #1 skrivet: 10 dec-14 kl 16:53 »
Är du säker på att det är tuppen? Andra hönor kan också hacka hål i huvudet på dem. Jag har haft en sådan i år. Hönan i fråga fick bo själv medans det värsta läkte och sen gå in i flocken igen. Hon har inte haft fler problem.
Genbank för Gotlandshöns

Dela detta:

* Inloggade just nu

112 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser