Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna som ligger ner  (läst 1125 gånger)

HENtorp

• Västergötland
Höna som ligger ner
« skrivet: 05 jan-15 kl 07:19 »
Hej
Har fyra hönor (två holländska vithättor och två dvärg cochiner) varav en av hättorna har börjat ändra beteende sedan några dagar. Ser henne ofta att ligga ner när de andra går runt och pickar.
Hon kan dock både springa och gå utan problem och verkar äta och dricka precis som vanligt. Undrar om hon är sjuk och vad jag i så fall skall göra?
//Viktoria

Jordgubbkiwi

• Östergötland
SV: Höna som ligger ner
« Svar #1 skrivet: 05 jan-15 kl 09:16 »
Låter som hon kan vara sjuk ja, eller bara lite trött!
Jag själv skulle nog hängt en värmelampa där hon ligger ner oftast.
Och kollat så att allt såg rent och fint ut i kloaken samt känt så hon inte har någon infektion i krävan.
Har hon tappat färg i bläbb och kam något? (bleknat/blivit blå-grå)?

Sen kan jag inte komma med några fler tips, mer än att se till så hon äter och dricker ordentligt. Blöt upp lite pullfor i ljummet vatten så du är säker på att hon får i sig vätska! 

Dela detta:

* Inloggade just nu

91 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser