Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling som gapar.  (läst 1934 gånger)

Holgo

• Skåne
Kyckling som gapar.
« skrivet: 11 apr-15 kl 15:08 »
Hej igen, nu har en utav kycklingarna börjat gapa och stänga näbben hela tiden, tyckte det lät som att det väste lite i henne när jag lyssnade efter, men det är inte helt säkert.

Har läst om gapmask och att andra parasiter kan uppvisa sådana här symptom: https://youtu.be/R2pmJiGkv04

Är det någon som känner igen det, och hur tacklade ni situationen? Just nu har jag isolerat den kycklingen som är på videon.
Tacksam för svar. / Holgo
Förmågan att idag tänka annorlunda ifrån igår, det skiljer den vise ifrån den envise.

Skärgårdsfrun

• Uppland
SV: Kyckling som gapar.
« Svar #1 skrivet: 11 apr-15 kl 15:43 »
Jag gav min höna flytande  Axilur avmaskning i 3 (tro jag ) dagar. Fick upprepa kuren efter några dagar, då väsande och gapandet började om.
Svårt att veta kanske hur mycket man ska ge en liten kyckling. Jag gick efter rek. till katt. Blev helt återställd.

Holgo

• Skåne
SV: Kyckling som gapar.
« Svar #2 skrivet: 12 apr-15 kl 10:43 »
Tyvärr var det Mareks den hade, idag stod benen åt alla håll i isoleringen så det fick bli en förkortning på lidandet.
Förmågan att idag tänka annorlunda ifrån igår, det skiljer den vise ifrån den envise.

Dela detta:

* Inloggade just nu

112 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser