Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kiselpulver Smite Organic mot rött hönskvalster  (läst 13540 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Kiselpulver Smite Organic mot rött hönskvalster
« Svar #20 skrivet: 23 okt-12 kl 09:56 »
Tjao, de försvinner men frågan är om det är utav pulvret de dör av eller av all bio force lösning som de små äcklen blir "badade" i. ::) Så för att undersöka pulvrets effekt så får man nog skippa övriga behandlingar.

Enda jag har att jämföra med då är att jag själv provat ett liknande pulver , fast för löss (barriers luspuder) då kvalster är något man tycks haft turen och klarat sig ifrån hittills (betong/cement/stenväggar/golv om det kan ha någon påverkan) ... Och resultatet ... Ett hönshus som luktar pepparmint och gott men ingen påverkan på lössen. ::) Då är vanlig såpalösning betydligt bättre om man vill vara giftfri, där dör de på sekunden de kommer i kontakt med lösningen.

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

kackelo

• Skåne
    • Solåkra
« Svar #21 skrivet: 18 mar-13 kl 20:24 »
Någon som har erfarenhet av Smite Organic & Smite Professional? Funkar det som sanering av ohyra eller inte?
Får: Finull och Dorset/finull. Höns: Faverolle, Dvärg Kochin, Isbar (endast hönor), Maran (endast hönor), Maran (endast hönor)...och så hundar, katt och bin såklart :)

ardennerfrälst

• Södermanland
« Svar #22 skrivet: 14 maj-15 kl 19:23 »
Ren kisel, som tex Myrnix, är mycket effektivt mot ohyra på fjäderfän. Naturligt, och helt giftfritt. Jag har mer än jag behöver och kan tänka mig att sälja. Finns i Sorunda, skickar gärna. PM:a vid intresse

Dela detta:

* Inloggade just nu

107 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser