Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp med blodfärgade ben  (läst 722 gånger)

tossefarmor

• Gäst
Tupp med blodfärgade ben
« skrivet: 14 aug-15 kl 20:18 »
Min tupp har haft gula ben, men sedan några dagar ser det ut som om blodet rinner utmed hans ben (de har fått den färgen, inget blod som rinner utanför kroppen), samt fram på bröstet och i baken. Någon som har en susning om vad det kan vara.

Torry

SV: Tupp med blodfärgade ben
« Svar #1 skrivet: 14 aug-15 kl 20:25 »
Hormoner göra att de blir röda på de ställen du beskriver. Är det en ungtupp? I så fall har han blivit könsmogen, är det en gammal tupp borde han varit sådan sen i våras.
//Torry

tossefarmor

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 14 aug-15 kl 20:32 »
Han var dålig för ett tag sedan. Han bleknade på kammen, svårt att gå mm. Först trodde vi det var Marek, men efter tips här inne, fick han multivitamin. Han repade sig fint. Nu de senaste dagarna har detta röda kommit, han skakar lite med benen när han står. Han är 3 år, och jag kollar både honom och hönsen dagligen.

Torry

« Svar #3 skrivet: 14 aug-15 kl 20:41 »
Då är det säkert bara ett tecken på att han börjar komma i form  :)
//Torry

tossefarmor

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 14 aug-15 kl 20:43 »
Varför har han aldrig haft så här förrut. Han parar sig med hönorna, och aldrig haft detta. Så det måste nog vara något annat.

Torry

« Svar #5 skrivet: 14 aug-15 kl 21:10 »
Vad är det för ras? Och kan du fixa bilder?
//Torry

tossefarmor

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 14 aug-15 kl 21:11 »
Det är blandning mellan dvärgkochin och brahma. Får försöka ordna bilder i morgon.

Torry

« Svar #7 skrivet: 14 aug-15 kl 21:33 »
Om du googlar på" tupp med röda ben" så kommer det upp en massa liknande frågor här på alternativ. Hittar ingen annan förklaring än hormoner, har inte hunnit läsa allt men du kan ju kolla där om du hittar någon annan anledning. Du har inte sett någon ohyra?
//Torry

Dela detta:

* Inloggade just nu

100 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser