Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling med svullna ögon  (läst 1088 gånger)

Alva högkvist

Kyckling med svullna ögon
« skrivet: 13 sep-15 kl 16:54 »
Jag har har en kyckling som är ca 8v och jag märkte för några dagar sen att hennes ögon var lite svullna. Hon äter och dricker fortfarande normalt och hon springer och leker med de andra kycklingarna men så fort man lyfter upp henne så blundar hon. Hennes ögon är svullna och röda och jag läste att det kunde vara ögon marek men  själva ögat är fortfarande "normalt", inte grått eller missfärgat, det är bara själva ögonlocket som är svullet och rött. Kan man göra nått åt det eller ska man ta bort kycklingen?
Vore tacksam om nån kunde hjälpa mig!

Permission

• Uppland
SV: Kyckling med svullna ögon
« Svar #1 skrivet: 13 sep-15 kl 19:50 »
För tidigt att säga, men isolera den några dagar och kolla om du ser några andra beteendeförändringar, är det marek så kan det gå fort och du ser skillnad inom några dagar.

Alva högkvist

« Svar #2 skrivet: 15 sep-15 kl 02:04 »
Okej, tack! Jag prövar det

Alva högkvist

« Svar #3 skrivet: 20 sep-15 kl 22:04 »
Jag prövade att isolera henne från de andra i ca en vecka med jag såg ingen förändring men jag upptäckte igår att en av de andra kycklingarna var förkyld och misstänkte direkt att kycklingen med svullna ögon också var förkyld. När jag tog in dom idag så stod hon och drack och hon började "nysa" och hon hade svårt att svälja vattnet. Ska jag ta bort kycklingarna innan de smittar de andra eller kan man göra nått åt förkylningen? Jag är rädd att de smittar de andra tre kycklingarna

Dela detta:

* Inloggade just nu

109 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser