Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna med hudproblem  (läst 658 gånger)

TobiasS

Höna med hudproblem
« skrivet: 29 okt-15 kl 10:34 »
Hej vänner. En av hönorna har blivit skrovlig i ansiktet och hon har börjat tappa fjädrar. Det hela började med att hon var svullen på ena sidan av ansiktet (behöver inte ha ett samband) , sen tycker vi hon har bleknat och blivit skrovlig som att hon har åldrats över några dagar. Nu har det gått ner mot halsen. Hon tappar  fjädrar vilket kan vara naturligt i o f men det ser naket ut i nacken. Jag har tittat närmare på henne utan att hitta några löss eller liknande, det jag fann var något som liknade mjäll. Finns det någon som kan råda oss i vad detta kan vara så skulle vi vara evigt tacksamma.

marita60

SV: Höna med hudproblem
« Svar #1 skrivet: 30 okt-15 kl 10:04 »
Skulle jag också vilja veta för jag upptäckte igår en höna som är aldeles vitskrovlig på båda sidorna av huvudet?

sonja på slätten

• Halland
SV: Höna med hudproblem
« Svar #2 skrivet: 31 okt-15 kl 07:20 »
Detta har ibland drabbat en och annan av mina höns,  alltid ungdjur. Jag vet inte vad det är,  ingen ohyra syns.  men det har blivit bra efter att jag satt dit ohyremedel.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

34 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser