Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hönshus av mindre manskapsbod i glasfiber  (läst 1210 gånger)

husbehov

• Gäst
hönshus av mindre manskapsbod i glasfiber
« skrivet: 17 feb-16 kl 15:28 »
jag har en mindre manskapsvagn jag har rustat upp för ett tag sen i glasfiber som jag nu tänkte göra om till hönshus . tänkte att den borde vara praktisk för den är ju målad invändigt med färg till glasfiberbåtar 2 komponents, så man kan blåsa ur det med högtryckstvätt sen över den gamla sitsen som var tänkte jag kapa upp "sittytan" och sätta nät där så man från utsidan kan öppna luckan och få ut skiten utifrån och sittpinnar över det då , samt en skiljevägg innuti med värpredena i där . ska till att skaffa höns nu i år och kan inte så mycket om det än och funderar på om setupen låter vettigt ?

kretslopp

• mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
SV: hönshus av mindre manskapsbod i glasfiber
« Svar #1 skrivet: 17 feb-16 kl 16:43 »
Jag hade hönsen på utedasset innan . Nu har jag dom i en lekstuga. Det fungerar utmärkt.
kretslopp

husbehov

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 18 feb-16 kl 06:50 »
låter bra det om de inte är så kräsna . jag har 2 rullar med nät ligger och skräpar med maskor på ca 5 cm funkar det eller blir det väl grovt till hönsgården ?

kretslopp

• mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 18 feb-16 kl 08:18 »
Det blir perfekt! En lämplig nätstorlek!
kretslopp

husbehov

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 18 feb-16 kl 08:45 »
kanon! tack för svar 

Dela detta:

* Inloggade just nu

132 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser