Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slakteri  (läst 2257 gånger)

Bruket

• Gäst
Slakteri
« skrivet: 30 maj-07 kl 20:49 »
Hej
Vi vill ha lite tips och råd om slakterier. Vi tog kontakt med ett litet slakteri i Örebrotrakten förra året. Vi skulle då endast slakta 4 stycken och skulle transportera dom själva.
Vi blev lovade slakt i september. När det var dags hade dom inte tid och i slutet av oktober var vi tvugna att ordna hemslakt.
Vi fick höra av en god vän med 25 slaktlamm att även hon hon hade bokad tid i sepember men dom tog emot först i februari.
Vi vill inte råka ut för samma sak en gång till, i år har vi 16 stycken som skall slaktas.
Vi bor i Finspång i Norra Östergötland, kan någon komma med tips till oss.
Hälsningar Gutefårsägare

gurkan

Re:Slakteri
« Svar #1 skrivet: 30 maj-07 kl 21:50 »

Stigtomta slakteri sydväst om Nyköping har ett mycket sympatiskt bemötande! Jag har bara haft problem med dem en gång och det var mitt eget fel; jag glömde boka slakt i tid  :-[  Det kanske finns något närmare dig, men jag kan i alla fall rekomendera Stigtomta. Så kan du passa på att köpa nåt till traktorn när du ändå är där (hos Bil och Traktor Service). Varför inte en betesputs? Eller en plog kanske passar bättre?  ;)
« Senast ändrad: 30 maj-07 kl 21:51 av kajan »

purelyplatonic

Re:Slakteri
« Svar #2 skrivet: 31 maj-07 kl 20:04 »
Det finns ett slakteri i Jönåker, mellan norrköping och Nyköping. Det heter Rinkeby struts och kalkonfarm. Vi slaktade där i höstas och tyckte det var jätte bra men de sa att man var tvungen att ha minst 10 individer vid slakt och har ni 16 st så är det inga problem. Deras hemsida är http://www.rinkebystrutskalkon.se/

Dela detta:

* Inloggade just nu

144 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser